Cum am scapat de migrene

 


 

Am inceput sa am migrene in urma cu aproximativ 20 de ani, in urma unei insolatii puternice. De atunci, aveam frecvent episoade de migrene, iar dupa atatia ani, nici o pastila nu mai avea efect impotriva durerii. Am facut mai multe investigatii medicale de-a lungul timpului, inclusiv RMN (care a durat 45 de minute si a fost oribil). Am luat o perioada Migrosun, si, daca la inceput parea sa aiba un oarecare efect, dupa scurt timp migrenele au reaparut.

Aveam dureri numai pe partea stnga a capului, incepand de la ceafa, la tampla si pana in dreptul ochiului stang si a maxilarului.

Totusi, cautand explicatii si solutii, mi-am pus la cale un plan care sa cuprinda toate micile solutii si sfaturi care ar ajuta in directia asta. O sa le enumar pe toate, nu stiu care dintre ele a avut cel mai mare efect, dar cert este ca acum mai am foarte foarte rar cate o migrena dar si aceea este de intensitate foarte redusa in comparatie cu cele pe care le-am avut inainte.

- m-am lasat de fumat (tocmai am facut 5 ani de cand nu mai fumez)

- am un program fix de mese

- fac sport (faceam oricum de multi ani) 5-6 zile pe saptamana

- beau peste 3 l de apa/zi iar vara trec de 4 l de-a lungul zilei

- beau doar o cafea dimineata (niciodata pe stomacul gol) - inainte beam 3-4 cafele pana seara

- nu mai consum deloc zahar, mezeluri si prajeli

-  zilnic legume si fructe

- iau magneziu cel putin o capsula pe zi de 200 mg

- iau de aproape 1 an fara pauza omega 3, cate 2 - 3 capsule/zi

- la fel, iau pe perioada de iarna vitamina D3 + un complex de vitamine & minerale

- nu ma culc mai tarziu de ora 12 (inainte stateam si pana la 3-4 dimineata)

- nu consum alcool decat la vreo ocazie si atunci in limita bunului simt 

- am eliminat tot ce inseamna spray sau parfum de camera. Si acestea imi dadeau usoare dureri de cap

- nu mai folosesc antiperspirant care are aluminiu in componenta

- incerc sa nu ma mai gandesc excesiv la probleme, mai ales seara 

Efectele acestor obiceiuri cumulate s-au vazut in timp, nu s-a intamplat nimic peste noapte! Am facut 6 luni de cand resimt efectele benefice. Daca inainte aveam si 4-5 episoade de dureri pe saptamana, in aceste 6 luni cred ca am mai avut 4 sau 5 episoade dar de slaba intensitate. 

La toti medicii care am fost mi-au dat numai tratamente impotriva durerilor, niciunul nu a incercat sa-mi dea ceva care sa opreasca aparitia lor ( cu exceptia celui care mi-a recomandat Migrosun - ca varianta de prevenire a migrenelor). 

Update 2023 - se pare ca efectul cel mai important a fost faptul ca am redus nr de cafele la una singura pe zi (mica) si ca iau zilnic Magnerot. Cafeaua fiind un stimulator, iar mintea mea fiind una fara liniste, o agitam si mai tare consumand mai multe cafele pe intreaga zi. Asta facea ca nici somnul sa nu fie prea odihnitor, timpul de injumatatirii al cofeinei fiind intre 4 si 10 ore, media e de aproximativ 7 ore. Asta inseamna ca daca ai baut o ceasca de cafea care are 200mg de cofeina, dupa aprox 7 ore inca mai ai 100mg de cofeina in corp. Asa ca, atunci cand ma bagam la somn inca aveam nivelul maxim de cofeina in corp, ultima cafea mica fiind consumata si pe la 8-9 seara. 

Iar orotatul de magneziu contribuie si mai mult la relaxare si la un somn mult mai odihnitor, mai ales daca este luat seara, inainte de culcare.Am incercat si alte forme de magneziu dar niciuna nu a functionat atat de bine ca orotatul de magneziu, minim 500mg/zi. Deasemenea, beti multa apa (nu alte bauturi) pe fiecare zi!




Comentarii